El propòsit d'aquest Bitàcola és analitzar l'efecte de les TIC i la Gestió del Coneixement com instruments que impulsen i afavoreixen la INNOVACIÓ en el si de les empreses, permetent una millora de la competitivitat i la productivitat.
diumenge, 4 d’abril del 2021
Com podem fer estimacions de futurs entrades de clients amb el COVID
Hola,
Està clar que el COVID ha distorsionat les previsions amb les que ens basavem en situacions prèvies, en el post anterior hem vist que l'anàlisis de tendències i estacionalitat han alterat signficativament les sèries temporals històriques de dades; llavors, el mètode de mitjanes mòbils, analitzant només el darrer any, ens ha atorgat un punt de partida.
Ara bé, la irregularitat a la que la pandèmia ens ha exposat en quan a les dades amb confinaments i apertures parcials, ha fet que les dades presentin oscil·lacions elevades, que porten a una ampliació dels errors estandars i un canvi total dels patrons de comportament dels negocis a analitzar.
El mètode que aquí presentem, ens permet aplicar correccions, aplicant variables fictícies en aquells dies singular d'apartura o ampliació o reducció de la franjes horàries. Aquest anàlisi ens permet fer estimacions molt més acurades de les previsions futures dels patrons de comportament dels negocis.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada